شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۵۳:۱۹

توسط شرکت ملی نفت ایران انجام شد
حراست شرکت ملی نفت ایران همایش مبارزه با پولشویی برگزار کرد
باشگاه خبری فراساحل: همایش مبارزه با پولشویی با دعوت از مدرسی از حراست کل کشور، به میزبانی حراست شرکت ملی نفت ایران در راستای اطلاع‌رسانی کاربردی در این حوزه برگزار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، طی برگزاری همایش "مبارزه با پولشویی" که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان شرکت ملی نفت ایران و نیز روسای حراست شرکت‌های تابعه صورت گرفت مباحثی همچون شیوه‌های مبارزه با پولشویی، انواع فعالیت‌هایی که مشمول قانون پولشویی می‌شوند و روش‌‌های انجام پولشویی مطرح شد. در این میان و با توجه به دلایلی همچون لزوم آشنایی مدیران و کارکنان با این گونه مباحث، فسادهای مالی به وقوع پیوسته‌ در گذشته در سطح کشور، میزان تعامل بالای شرکت ملی نفت با پیمانکاران و در مجموع بخش خصوصی و نیز حجم گردش مالی گسترده و بالا در سطح شرکت ملی نفت ایران، حراست شرکت ملی نفت ایران بر آن شد تا با برگزاری این دوره گامی در راستای صیانت از اطلاع‌رسانی کاربردی در این حوزه بردارد.

در پایان این همایش، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و حاضرین ضمن صحّه گذاشتن بر ضرورت برگزاری این‌گونه همایش‌ها، اطلاعات ارایه شده را کاربردی و مفید ارزیابی کردند. پولشویی به معنای مشروع جلوه دادن پول‌هایی است که از راه‌های غیرقانونی و نامشروع به‌دست می‌آید؛ با استفاده از روش‌هایی که باعث پنهان شدن منشا غیرقانونی این پول‌ها می‌شود. پولشویی به‌عنوان یک جرم مالی، تاثیر منفی چشمگیری بر رشد و توسعه‌ اقتصادی کشور‌ها به جای می‌گذارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به مواردی چون تخریب بازار‌های مالی، فرار سرمایه به صورت غیرقانونی از کشور، کاهش تقاضای پول و کاهش معینی در نرخ سالانه‌ تولید ناخالص ملی، ورشکستگی بخش خصوصی، کاهش بهره‌وری در بخش واقعی اقتصاد، افزایش ریسک خصوصی‌سازی، تخریب بخش خارجی اقتصاد، بی‌ثباتی در روند نرخ ارز و بهره و توزیع نابرابر درآمد، اشاره کرد.


  کد خبر : 317
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :